Rok ve školce
Provoz a otevírací doba
Naše mateřská škola zajišťuje celodenní provoz od 7:00 do 16:30 hodin. Ve dvou třídách
Sluníčka a Kapičky – vytváříme prostor pro 40 dětí ve věku od 2,5 let.
Obě oddělení fungují v době od 7:00 do 16:30 hodin.
Zaměření školky
Naše životy v srdci Orlických hor od pradávna střeží postavy Rampušáka, vládce zimy, a
Kačenky, která nás přivítá vždy s nadcházejícím jarem a vede nás až do podzimu.
Dovolili jsme si je tedy požádat, zda by naše děti nedoprovázeli při jejich prvních
vzdělávacích krůčcích v průběhu celého roku. Protože se jedná zejména o strážce naší krásné
chráněné přírody, zaměřuje se naše výuka hlavně na pobyt venku.
Náš vzdělávací program obsahuje deset různých témat odvíjejících se od jednotlivých
ročních období. Na začátku roku nás ve školce přivítají Rampušák s Kačenkou společně a
seznámí děti s novými kamarády, prostředím školky a nejbližším okolím. Přes zimu nám vévodí
král hor Rampušák, starající se o to, aby byly dět seznámeny s radostmi i starostmi zimního
času. S příchodem jara jej vystřídá Kačenka se svojí jarní zahrádkou, zvířátky a jarními svátky.
Připraví pro své posluchače co nejvíce her a výletů po místních rozkvetlých loukách a poučí je,
jak se o takové království starat.
Rampušák s Kačenkou mají především zájem o to, aby vývoj našich dětí probíhal
rovnoměrně po všech stránkách. Snaží se předávat nové informace, dovednosti formou hry a
zábavy, upevnit v dětech povědomí o důležitosti rodiny, tradicích, solidaritě a ohleduplnosti ke
svým kamarádům , k ochraně přírody živé i neživé, ke zdravému životnímu stylu a ochraně
zdraví.
Individuální přístup a flexibilní režim
Režim dne není striktně stanoven, ale přizpůsobuje se aktuálním potřebám a náladě dětí. Pevně
vymezené jsou pouze časy stravování, pobyty venku a odpočinek po obědě. Každé dítě u nás
nachází potřebné zázemí, klid, bezpečí i prostor pro soukromí.
Volná hra a řízené aktivity v rovnováze
Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru, která je pro jejich rozvoj klíčová. Poměr
volných a řízených činností pečlivě vyvažujeme tak, aby si děti mohly svobodně hrát, tvořit a
objevovat, ale zároveň se rozvíjely pod vedením našich pedagogů. Plánování aktivit vychází z
přímých zájmů a potřeb dětí.
Spolupráce a vzájemná pomoc
Velký důraz klademe na vzájemnou spolupráci dětí mezi třídami i uvnitř jednotlivých oddělení.
Starší děti pomáhají mladším, učí se tak empatii, odpovědnosti a rozvíjejí sociální dovednosti.
Společné aktivity obou tříd posilují přátelství a pocit sounáležitosti.
Podnětné prostředí pro rozvoj
Pedagogové se plně věnují dětem a jejich všestrannému rozvoji. Nabízíme širokou škálu
kvalitních materiálů, pomůcek a hraček, které podporují dětskou fantazii a kreativitu. Veškeré
aktivity organizujeme tak, aby děti motivovaly k vlastní aktivitě, objevování a experimentování.
Učíme děti přemýšlet, ptát se a hledat odpovědi vlastní cestou.
Přátelská atmosféra malé mateřské školy
V naší malé mateřské škole vytváříme rodinné prostředí, kde má každé dítě dostatek pozornosti
a prostoru pro svůj individuální rozvoj. Těšíme se na vaši návštěvu!




